Sesja sesją a co potem?
Wielkimi krokami zbliża się zimowa sesja i wielu studentów w gorączce zaczyna odnajdywać lub kserować notatki. Choć niektórzy studenci żyją od sesji do sesji to coraz częściej zadają sobie pytanie „A co potem?”. Myślę, że większość osób zdaje sobie sprawę, że studia już nie wystarczają. Oprócz wykształcenia i dyplomu coraz ważniejsze jest doświadczenie zdobyte na praktykach, stażach ale też aktywność w różnych kołach naukowych czy na wolontariacie. Firmy również starają się oferować różne formy zdobycia wiedzy i doświadczenia zaczynając od sponsorowania różnego rodzaju konkursów naukowych, a kończąc na programach rozwojowych. Bank Credit Agricole również wychodzi naprzeciw młodym m.in. poprzez praktyki studenckie i staże oraz program rozwojowy Career Ahead.
Na czym polega Program Career Ahead?
Career Ahead to program rozwojowy, co oznacza, że wspieramy uczestników w wejściu na rynek pracy zarówno szkoleniami kompetencyjnymi, miękkimi jak i specjalistycznymi. Career Aheadzi mają specjalnie dopasowany dla nich pakiet szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych. Zatrudniamy w oparciu o umowę o pracę, zapewniamy pakiet dodatkowych świadczeń takich jak opieka medyczna czy multisport. Uczestnicy pracują w różnych departamentach pod okiem coachów. Już od pierwszych dni pracy biorą udział w ważnych projektach zespołowych jak i ogólnofirmowych. Dodatkową możliwość rozwoju zapewniają bezpośrednie spotkania z przedstawicielami Zarządu oraz dedykowany budżet szkoleniowy.
To co jeszcze wyróżnia program rozwojowy od stażu jest wieloetapowy proces rekrutacji. W przypadku tej edycji programu rekrutacja składała się z kilku etapów: testy analityczne i logiczne, grupowe zadanie w Escape Room, rozmowa rekrutacyjna z prezentacją w j. angielskim oraz Assesment Center. Więcej szczegółów odnośnie założeń rekrutacji i jej nietypowych etapów znajdziecie w artykule Sandry Boczek.
Co działo się w trakcie dwóch lat programu?
Jednym z głównych zadań w ramach programu było zbadanie możliwości współpracy ze start-up’ami. W związku z tym przygotowaliśmy analizę dotyczącą rynku polskiego i działań prowadzonych w ramach Grupy Credit Agricole. Kontaktowaliśmy się z przedstawicielami projektu Le Village w Paryżu i z reprezentantami organizacji takich jak Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, BRAND24, IdeaPlace oraz The Heart Warsaw. Uczestniczyliśmy w różnych spotkaniach i konferencjach (m.in. Wolves Summit), aby dowiedzieć się w jaki sposób inne banki współpracują z start-upami. Dzięki analizom oraz licznym warsztatom przygotowaliśmy benchmark i zaproponowaliśmy własny model współpracy z młodymi przedsiębiorcami. Wynik analizy przedstawialiśmy przed członkami Zarządu.
Dodatkowo w ramach programu Career Ahead współpracowaliśmy przy kilku projektach. Skupiliśmy się głównie na łączeniu projektów ogólnofirmowych, których celem było promowanie współpracy i budowanie relacji wśród pracowników. Jednym z projektów była inicjatywa #łączynaspasja, przy której wspieraliśmy Zespół Employer Brandingu. Celem inicjatywy jest przybliżenie różnych pasji pracowników Banku, co pozwala nam jako pracownikom lepiej się poznać. W związku z tym, że artykuły są publikowane na blogu to inicjatywa umożliwia również osobom spoza organizacji na poznanie charakterystyki pracy w Banku. O naszych pasjach możecie przeczytać m.in. w artykułach przygotowanych przeze mnie, Filipa, Izę i Hanię.
Dodatkowo braliśmy udział w targach pracy oraz przygotowaliśmy pokój w ramach Dnia Otwartego.
Co mówią uczestnicy?
Alicja – Departament Zarządzania Segmentami, Daily Banking i Produktami Oszczędnościowymi,
a następnie Pion Produktów Bankowości Korporacyjnej:
„Dzięki uczestnictwu w Programie zyskałam duże doświadczenie, kompetencje i nowe umiejętności w stosunkowo krótkim czasie. Ważne dla mnie było również to, że mogłam współpracować z wieloma osobami z różnych departamentów, dzięki czemu mogłam uczyć się bezpośrednio od najlepszych specjalistów jak i przedstawicieli kadry zarządzającej. Dodatkowo, poznałam różne części zarówno z bankowości detalicznej jak i bankowości korporacyjnej co pozwoliło mi zyskać szerszy pogląd na bankowość.”
Ewa – Departament Audytu Wewnętrznego:
„Program umożliwił mi rozwój zarówno w obszarze kompetencji miękkich, jak i twardych poprzez bezpośrednią współpracę w międzydepartamentowym zespole oraz udział w wielu szkoleniach i warsztatach. To, co sprawiło że udział w programie był dla mnie wspaniałym doświadczeniem, to wpływ i znaczenie powierzanych mi zadań podczas pierwszych dwóch lat pracy.”
Filip – Departament Małych i Średnich Przedsiębiorstw i AGRO, zespół Efektywności Sprzedaży i Business Intelligence:
„Super sprawa!”
Izabela – Departament Zarządzania Segmentami, Daily Banking i Produktami Oszczędnościowymi:
„Program dał mi możliwość zarówno poznania całej struktury banku, obowiązujących zasad jak i komunikacji. Poznałam wspaniałych ludzi, którzy w dużej mierze przyczynili się do tego, że czuję,
że jestem na odpowiednim miejscu”.
Marta – Departament Zarządzania Segmentami, Daily Banking i Produktami Oszczędnościowymi:
„To co najbardziej wyróżnia ten program, to wielopłaszczyznowa współpraca pozwalająca na zdobycie szerokiego spectrum wiedzy, doświadczenia oraz sprawdzenia się w wielu obszarach. Najbardziej zaskoczyła mnie otwartość ludzi, z którymi pracuję. Jako młodzi ludzie poszukujemy tego, w czym będziemy najlepsi i myślę, że program Career Ahead stworzył do tego idealne środowisko.”
Małgorzata – Departament Bankowości Internetowej i Mobilnej:
„Minął prawie rok odkąd przeszłam z programu Career Ahead na regularne stanowisko w swoim departamencie. Z perspektywy tego czasu dostrzegam jak duże znaczenie dla mojego rozwoju miał cały program. Szkolenia z kompetencji miękkich oraz twardych, projekty oraz inicjatywy to wszystko pozwalało mi coraz lepiej wykonywać swoje obowiązki. Jednak największa wartość dodana to możliwość współpracy z doświadczonymi ludźmi z różnych jednostek, którzy byli otwarci na nasze pomysły i chętnie wdrażali je do naszej firmy.”
To co dalej?
Śledźcie stronę HR aby być na bieżąco odnośnie ofert praktyk, staży i pracy w Credit Agricole.