Musisz zapłacić za zakupy w sklepie, wypłacić nagle gotówkę z bankomatu albo pilnie rozliczyć się ze znajomym, a nie wziąłeś ze sobą portfela? Skorzystaj z płatności BLIK !
Płatności BLIK
W ostatnim czasie smartfony stały się na tyle niezbędnym przedmiotem w życiu codziennym, że pewnie częściej zdarzy Ci się wyjść z domu bez gotówki lub karty płatniczej, niż bez telefonu. BLIK to wygodne rozwiązanie dla użytkowników smartfonów, które pozwala na łatwe i szybkie płatności. Wszystko, czego potrzebujesz, to telefon z dostępem do internetu oraz aplikacja Twojego banku. W aplikacji znajdziesz jednorazowy, 6-cyfrowy kod BLIK, który wystarczy przepisać, a następnie zatwierdzić transakcję. Kod ważny jest przez 2 minuty. Po upływie tego czasu możesz wygenerować nowy.
BLIK daje Ci cztery możliwości skorzystania z usługi
Usługi dostępne z BLIK:
- Płatność za zakupy i usługi w internecie – bez logowania się do bankowości internetowej, przepisywania haseł SMS lub podawania danych karty płatniczej; dodając stronę sklepu lub przeglądarkę do zaufanych, BLIK umożliwia realizowanie kolejnych transakcji bez wpisywania kodu BLIK
- Płatność za zakupy w sklepie – wpisz kod BLIK na terminalu lub zapłać bez kodu, zbliżając telefon do terminala
- Przesyłanie pieniędzy na numer telefonu – zrób przelew bez podawania numeru konta odbiorcy lub wyślij komuś prośbę o przelew BLIK na wskazaną kwotę
- Wypłacanie i wpłacanie pieniędzy w bankomacie – wypłać potrzebną kwotę, wpisując w bankomacie kod BLIK lub zasil konto bez użycia karty
Płać BLIKIEM z aplikacją CA24 Mobile
Klienci indywidualni Credit Agricole również mogą płacić BLIKIEM. Wystarczy, że posiadasz Konto dla Ciebie i masz zainstalowaną aplikację CA24 Mobile na swoim telefonie oraz dostęp do internetu.
Aktywuj usługę BLIK w aplikacji CA24 Mobile w kilku krokach:
- zaloguj się do aplikacji,
- z listy menu wybierz ikonę Ustawienia (koło zębate),
- wybierz BLIK, a następnie Ustawienia BLIK,
- suwak na górze strony przesuń w prawą stronę – pojawią się wtedy dodatkowe pola dotyczące usługi BLIK,
- za pomocą suwaków wybierz, z czego chcesz korzystać, np. szybkie płatności,
- w aplikacji możesz również włączyć opcję przelewów na telefon BLIK,
- na końcu wybierz Zatwierdź i potwierdź zmiany, wpisując PIN mobilny.
Jeżeli posiadasz jeden ze starszych pakietów kont w CA, np. 1Konto, Konto Klasyczne, Konto Plus lub Konto PROSTOoszczędzające, może być potrzebne podpisanie aneksu do umowy konta. Zrobisz to online w CA24 eBank – wystarczy, że wejdziesz w Oferta i Umowy->Umowy.
Masz już aktywowaną usługę BLIK w aplikacji CA24 Mobile i co dalej?
Jak korzystać z płatności BLIK?
A) w sklepach internetowych
- Spośród dostępnych płatności wybierz BLIK.
- Otwórz aplikację CA24 Mobile i wybierz ikonę BLIK (również bez logowania).
- Otrzymasz 6-cyfrowy kod – wpisz go w aktywne pole w sklepie internetowym.
- Zatwierdź transakcję w aplikacji.
B) w sklepach stacjonarnych
- Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić kodem BLIK.
- Otwórz aplikację CA24 Mobile i wybierz ikonę BLIK (również bez logowania).
- Otrzymasz 6-cyfrowy kod – wpisz go na terminalu płatniczym przy kasie.
- Zatwierdź transakcję w aplikacji.
C) z wypłat z bankomatów
- Na ekranie bankomatu wybierz BLIK.
- Otwórz aplikację CA24 Mobile i wybierz ikonę BLIK (również bez logowania).
- Otrzymasz 6-cyfrowy kod – wpisz go na klawiaturze bankomatu. Następnie wpisz, jaką kwotę chcesz wypłacić.
- Zatwierdź transakcję w aplikacji.
D) z przelewów na telefon
- Otwórz aplikację CA24 Mobile i wybierz ikonę BLIK.
- Wybierz Przelew na telefon BLIK.
- Wybierz kontakt oznaczony logo lub samodzielnie wpisz numer telefonu odbiorcy.
- Zatwierdź przelew PIN-em mobilnym.
Dokonywanie płatności nigdy nie było tak proste! Nie potrzebujesz do tego karty płatniczej ani gotówki, nie musisz też znać numeru rachunku bankowego adresata.
Źródła:
https://blik.com/pierwsze-kroki-z-blikiem
https://www.credit-agricole.pl/platnosci-mobilne/blik
https://www.totalmoney.pl/artykuly/blik-co-to-jest-jak-dziala-platnosc-kodem-blik