X

AI w marketingu i personalizowaniu reklam – co warto wiedzieć?

Nowe technologie mocno zrewolucjonizowały sposób planowania, tworzenia i optymalizacji działań marketingowych w internecie. Już teraz wiele popularnych serwisów umożliwiających prowadzenie kampanii marketingowych wykorzystuje sztuczną inteligencję np. do automatycznego dostosowywania kampanii do preferencji odbiorców. Czy rozwiązania AI zmieniają branżę reklamową? Zobacz, jak skutecznie prowadzić AI marketing!

Biznes e-commerce a rozwiązania AI – czy to ma sens?

Integracja rozwiązań AI z biznesem e-commerce to obecnie najrozsądniejsze rozwiązanie. Chcesz optymalizować koszty, zwiększać konwersję z reklam i budować pozytywny wizerunek marki na rynku? W takim razie AI marketing jest dla Ciebie.

Wykorzystywanie nowych technologii opartych na uczeniu maszynowym i analizie zgromadzonych danych umożliwiają:
– ułatwienie planowania strategii marketingowych,
– szybsze wykrywanie trendów na rynku,
– personalizację ofert sprzedażowych,
– zwiększanie skuteczności kampanii reklamowych,
– automatyzację firmowych procesów.
Rozwiązania AI w biznesie e-commerce ułatwiają utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku. Dodatkowo wpływają na rozwój przedsiębiorstwa, dzięki czemu możesz skuteczniej prowadzić ekspansję oferty na rynku międzynarodowym.

W jakich obszarach marketingu i reklamy internetowej warto wykorzystywać rozwiązania AI?

Rozróżniamy co najmniej kilka obszarów marketingu internetowego, w których sztuczna inteligencja znajduje praktyczne zastosowanie. W rzeczywistości wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi AI pozwala na przygotowywanie skutecznych kampanii reklamowych z gwarancją maksymalizacji konwersji. To przekłada się bezpośrednio na poziom sprzedaży usług i produktów, a zatem jednocześnie na zyski przedsiębiorstwa.

#1: Modyfikacja kampanii reklamowych online
Sztuczna inteligencja umożliwia automatyczne dostosowywanie kampanii reklamowych w czasie rzeczywistym. Analizuje dane o użytkownikach i ich zachowaniach, co pozwala na precyzyjne targetowanie oraz lepsze alokowanie budżetu reklamowego. Kampanie stają się bardziej efektywne, dzięki optymalizacji parametrów, takich jak stawki za kliknięcie czy wybór grupy docelowej.

Przykład: Narzędzia takie jak Google Ads Smart Bidding automatycznie dostosowują stawki reklam w oparciu o analizę prawdopodobieństwa konwersji dla konkretnego użytkownika[1].

#2: Optymalizacja treści marketingowych
AI analizuje skuteczność istniejących treści i sugeruje zmiany, które zwiększą ich atrakcyjność i zaangażowanie odbiorców. Generuje również nowe treści dostosowane do preferencji użytkowników oraz algorytmów SEO. Dzięki temu marketerzy mogą tworzyć bardziej dopasowane i przyciągające materiały.

Przykład: Narzędzia takie jak Grammarly lub Jasper AI pomagają poprawić jakość tekstów, sugerując lepsze frazy, poprawiając stylistykę i zapewniając zgodność z najlepszymi praktykami SEO.

#3: Personalizacja ofert na stronach internetowych
Rozwiązania AI analizują dane użytkowników w czasie rzeczywistym, dostosowując wyświetlane produkty i oferty do ich preferencji. Dostosowanie zwiększa szanse na dokonanie zakupu, poprawiając jednocześnie doświadczenie klienta na stronie.

Przykład: Algorytmy rekomendacji podpowiadają produkty na podstawie historii przeglądania i zakupów. Takie rozwiązania stosuje m.in. Amazon.

#4: Analiza trendów popytu i podaży

Sztuczna inteligencja potrafi przetwarzać ogromne ilości danych rynkowych, aby wskazać aktualne i przyszłe trendy. Pozwala to firmom lepiej dostosowywać ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą szybciej reagować na zmiany na rynku.

Przykład: Narzędzie TrendSpottr ułatwia analizę dane z mediów społecznościowych (np. posty, hashtagi, dane z wyszukiwarek), aby przewidzieć nadchodzące trendy w czasie rzeczywistym.

#5: Weryfikacja działań konkurencji
Rozwiązania AI pozwalają na automatyczne monitorowanie strategii i działań marketingowych konkurencji. Analiza cen, promocji oraz kampanii reklamowych dostarcza cennych informacji do opracowania własnej strategii.

Przykład: SEMrush czy SimilarWeb to platformy, które umożliwiają porównanie działań SEO i kampanii reklamowych konkurencyjnych firm.

#6: Obsługa klienta przy pomocy wirtualnego asystenta
Wirtualni asystenci wspierani przez AI automatyzują komunikację z klientami, udzielając odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Skracają czas reakcji i poprawiają dostępność obsługi klienta.

Przykład: ChatGPT lub narzędzia AI wbudowane w Facebook Messenger pomagają szybko rozwiązywać problemy użytkowników i kierować ich do odpowiednich działów. Sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie gotowych odpowiedzi np. na często zadawane pytania.

#7: Automatyzacja e-mail marketingu
Sztuczna inteligencja ułatwia tworzenie spersonalizowanych kampanii e-mailowych, dostosowując treści, tematy oraz czas wysyłki do preferencji odbiorców. Automatyzacja zwiększa wskaźniki otwarć i konwersji, jednocześnie oszczędzając czas marketera.

Przykład: Dobrym przykładem jest system Mailchimp z funkcją AI, który generuje idealne tematy wiadomości i segmentują listy mailingowe na podstawie zachowań odbiorców.

Jakie są zalety e-marketingu z użyciem AI?

W praktyce sztuczna inteligencja w marketingu internetowym niesie ze sobą wiele korzyści dla przedsiębiorców. W kontekście kampanii reklamowych prowadzonych online warto wskazać na takie zalety, jak:
– lepsza wydajność zespołu odpowiedzialnego za marketing firmy,
– realny wzrost ROI kampanii reklamowych,
– zwiększenie zasięgu i widoczności kampanii w kanałach online,
– niższe koszty prowadzenia działań reklamowych.

Chcesz skuteczniej docierać do potencjalnych klientów i optymalizować koszty ponoszone w ramach prowadzonych kampanii reklamowych, np. Google Ads, Facebook Ads? A zatem wykorzystywanie technologii sztucznej inteligencji będzie strzałem w dziesiątkę.

Wystarczy, że poznasz możliwości AI e-marketingu, a Twoja firma znacznie zyska na widoczności. W ten sposób realnie zwiększysz też poziom zainteresowania produktami i usługami.

Działania remarketingowe ze sztuczną inteligencją – czy takie działania wpłyną na konwersję kampanii reklamowych?

Reklama online wspierana przez działania AI może być o wiele skuteczniejsza niż dotychczas dostępne rozwiązania. Jeśli podstawowe działania nie przynoszą oczekiwanych efektów, warto pomyśleć też o remarketingu (strategii polegającej na ponownym dotarciu do osób, które wcześniej weszły w interakcję z ofertą lub stroną internetową firmy). To szansa na utrzymanie długofalowych relacji z klientami, którzy weszli w interakcję z firmą przez prowadzone kampanie reklamowe.

A zatem jak AI wpływa na remarketing internetowy? Przede wszystkim prowadzi do:
– łatwiejszej segmentacji odbiorców poprzez analizowanie preferencji zakupowych,
– szybkiej personalizacji treści, aby przekaz reklamowy był dopasowany do preferencji odbiorców,
– optymalizacji czasu emisji reklam do momentów, w których przekaz jest najskuteczniejszy.

Warto też wspomnieć o predykcji zachowań z wykorzystaniem AI marketingu. Narzędzia przewidują, które działania użytkowników prawdopodobnie doprowadzą do zakupu. To pozwala skupić działania reklamowe  na najbardziej obiecujących grupach odbiorców.

Ogólnie rzecz biorąc wykorzystanie sztucznej inteligencji w remarketingu nie tylko poprawia wskaźniki konwersji, ale również pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego.


[1] https://support.google.com/google-ads/answer/7065882?hl=en