X

Promocja firmy – dlaczego jest tak ważna i jak wypromować swój biznes?

Dzięki promocji firmy marka może dzięki temu dotrzeć do nowych odbiorców, przynosząc większe zyski. Aby jednak tak się stało, powinieneś wiedzieć, jak wypromować swój biznes. Powinien nie tylko przyciągnąć uwagę odbiorców, ale i utrzymać ich przy sobie na dłużej.

Badanie BUZZcenter z 2021 roku pokazało, że promocja firmy jest istotna dla większości polskich przedsiębiorstw. 54% badanych posiadało strategię marketingową, a 31% z nich było gotowych przeznaczyć na jej opracowanie 5-15 tys. zł1. To pokazuje, że działania promocyjne firmy są rzeczywiście ważne. Pozostaje pytanie, co zrobić, aby były też skuteczne i szybko zaczęły przynosić efekty?

Na czym polega skuteczna promocja firmy?

Promocja firmy w Internecie oraz poza nim może wpłynąć pozytywnie na Twój biznes na wiele sposobów. Przede wszystkim to szansa na wzrost sprzedaży produktów czy usług i powiększenie grona klientów. Dzięki temu wyższe będą też Twoje dochody i zyskasz możliwość dalszego rozwoju działalności.

Zastanawiając się nad tym, jak wypromować firmę, zwróć też uwagę na aspekt wizerunkowy. Skuteczny marketing polega na zyskanie zaufania i lojalności klientów. Pamiętaj, że każde działanie promocyjne świadczy o Twoim przedsiębiorstwie. Wszystkie więc powinny być spójne i przemyślane.

Dzięki odpowiedniej promocji firmy możesz zaznaczyć swoją obecność na rynku. Masz więc szansę wyprzedzić konkurencję. Dobra akcja marketingowa może sprawić, że staniesz się nowym liderem na rynku. Zyskasz w ten sposób renomę i utrwalisz pozycję eksperta w branży.

Jak wypromować firmę od zera?

Jak wypromować swoją firmę, jeśli dopiero niedawno pojawiła się na rynku? Stwórz obraz swojej działalności oparty na solidnych założeniach. Wyznacz sobie cele, które chcesz osiągnąć, żeby ułatwić sobie planowanie działań marketingowych.

Drugi krok to budowa widoczności marki w sieci. Wykorzystaj do tego darmowe narzędzia, takie jak np. profile w mediach społecznościowych czy konto na Google Moja Firma. Warto pochylić się też na budowaniu swojego wizerunku specjalisty. Pomoże Ci w tym np. prowadzenie grup na Facebooku czy aktywne komentowanie branżowych wiadomości.

Zastanawiasz się, jak skutecznie wypromować nową firmę w Internecie? Zadbaj o swoje własne miejsce w sieci. Załóż stronę WWW, która będzie Twoją wizytówką dla potencjalnych klientów.

Pamiętaj, by podczas tych wszystkich działań dbać o profesjonalizm. Mimo krótkiej obecności na rynku udowadniaj, że znasz się na tym, co robisz. Promocja firmyto też sprawienie, że odbiorcy Ci zaufają. Powinieneś więc pokazać im, że rozumiesz ich potrzeby.

Gdzie reklamować firmę, aby szybko zyskać nowych klientów?

Internet daje szansę na dotarcie do dużej grupy odbiorców stosunkowo niewielkim kosztem. Nie oznacza to jednak, że kanały offline są bezużyteczne – wszystko zależy też od rodzaju Twojej działalności.

Promocja firmy w Internecie  w znacznej mierze skupia się na reklamach w wyszukiwarce i mediach społecznościowych. Oprócz tego możesz też zastanowić się m.in. nad afiliacją czy tworzeniem artykułów sponsorowanych. W ten sposób zwiększysz swoją widoczność w Internecie, a jednocześnie zbudujesz wizerunek eksperta.

Jak promować firmę na rynku lokalnym? Jeśli działasz stacjonarnie, możesz wypróbować reklamę zewnętrzną i drukowaną. Billboardy i tablice reklamowe przyciągają uwagę przechodniów i mogą ściągnąć do Ciebie nowych klientów. Część przedsiębiorstw decyduje się też na tradycyjne ulotki czy ogłoszenia w prasie. To wszystko dodatkowo możesz wzmocnić e-marketingiem, skupionym wokół lokalnej społeczności.

Na jakie działania promocyjne firmy warto postawić?

Można wymienić tu kilka rodzajów działań marketingowych – zarówno online, jak i offline – które pomogą Ci skutecznie wypromować swoją firmę.

Strona WWW

Jeśli chcesz promować biznes w Internecie, przemyśl stworzenie profesjonalnej strony internetowej. Przedstaw na niej całą swoją ofertę, korzyści dla użytkownika i dane kontaktowe. Pamiętaj, że to forma wizytówki dla Twojego biznesu. Zadbaj więc o to, aby prezentowała się nienagannie. Istotne jest ponadto jej pozycjonowanie – dzięki temu będzie dostrzegalna pośród konkurencji.

Płatne kampanie online

Warto promować płatnie zarówno witrynę internetową, jak i profile w mediach społecznościowych, poszczególne produkty czy konkretne akcje marketingowe. Doskonale sprawdzą się tu kampanie w mediach społecznościowych oraz wyszukiwarce. Ułatwią Ci one dotarcie z produktem lub usługą do konkretnych grup odbiorców. Jest to rozwiązanie dość kosztowne, ale regularnie powtarzane może być wyjątkowo skuteczne.

Reklama zewnętrzna

Do promocji firmy na rynku lokalnym (i nie tylko!)możesz wykorzystać reklamy zewnętrzne. Są one skierowane do potencjalnych klientów przebywających poza domem. Taka forma nie pozwala co prawda szczegółowo określić profilu odbiorcy, ale zwiększa świadomość marki. Rośnie zarówno jej rozpoznawalność, jak i popularność. To może z kolei sprawić, że Twoją usługę lub produkt wypróbuje więcej osób.

Reklama bezpośrednia

Reklama bezpośrednia wymaga kontaktu między sprzedającym i klientem. Często polega na wysyłce ulotek do domów konsumentów. Opierać się jednak może też na osobistych rozmowach z odbiorcami. Jest to wariant dość czasochłonny oraz kosztowny. Dobry sprzedawca może natomiast osiągnąć dzięki niemu naprawdę wysoką efektywność.

Mniej znane formy promocji firmy

W marketingu nie brak też mniej popularnych sposobów na promocję firmy. Wymienić tu można np. buzz marketing, czyli tzw. marketing szeptany. Polega on na przekonywaniu potencjalnych klientów do skorzystania z oferty za pomocą subtelnych, pozytywnych rekomendacji. Mogą one być generowane zarówno offline, jak i online. Ich dodatkową cechą jest zwiększanie obecności marki w przestrzeni społecznej.

Coraz popularniejszą formą promocji firmy jest community marketing. W tym przypadku marka koncentruje się na wzbudzeniu zainteresowania niszowych grup społecznych. Równie interesujący jest product seeding, który skupia się z kolei na osobach wpływowych (influencerach). Dostarczasz im swoje towary i usługi, by sami zaczęli rozpowszechniać o nich pozytywną opinię.

Promocja firmy się opłaca!

Wiesz już, jak możesz wypromować swoją firmę w Internecie oraz poza nim. Wiele z omówionych metod nie wymaga wydawania znacznych kwot, a generowane przez nie zyski mogą być bardzo satysfakcjonujące. Przyciągaj więc nowych odbiorców, buduj wizerunek wiarygodnego specjalisty i bezustannie rozwijaj swój biznes. W ten sposób masz szansę dotrzeć na szczyt i stać się prawdziwym liderem w swojej branży.


  1. https://buzzcenter.pl/wp-content/uploads/2022/03/RAPORT_Wplyw-strategii-marketingowej-na-biznes.pdf