Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak często ludzie tracą swoje karty płatnicze! Święcie wierzymy, że nas to nigdy nie spotka. Niestety, wypadki chodzą po ludziach. Dlatego warto wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji.
Po pierwsze, jak najszybciej zastrzeż kartę! To skutecznie uniemożliwi dokonywanie nią transakcji. Pamiętaj jednak, że jest to proces nieodwracalny. Raz zastrzeżonej karty nie można ponownie użyć. Inną opcją jest blokada, którą nakłada się na kartę tymczasowo.
Kiedy warto wybrać blokadę, a kiedy zastrzeżenie karty?
Blokada sprawdzi się w przypadku, kiedy masz nadzieję, że karta się znajdzie, bo najprawdopodobniej zapodziała się gdzieś w domu. Jej zablokowanie uniemożliwi wykonywanie transakcji, zabezpieczając zgromadzone na koncie środki do czasu odnalezienia karty.
Zastrzec kartę powinieneś wtedy, gdy wiesz, że straciłeś ją bezpowrotnie. Jest to szczególnie istotne, kiedy: karta została skradziona, straciłeś PIN do karty lub ktoś wyłudził od Ciebie wrażliwe dane osobowe. Szybko podjęta decyzja może uchronić Cię przed utratą pieniędzy.
Jak zastrzec kartę?
- w aplikacji CA24 Mobile
- w serwisie CA24 eBank
- Zaloguj się i wybierz Moje produkty w górnym menu
- Jeśli chcesz zastrzec kartę do konta (debetową), przejdź do zakładki Konta. Jeśli chcesz zastrzec kartę kredytową, przejdź do zakładki Karty kredytowe
- Przejdź do sekcji Karty
- Wybierz kartę, którą chcesz zastrzec i kliknij Zastrzeż
- Podaj powód zastrzeżenia i kliknij Dalej
- Gotowe, zastrzegliśmy Twoją kartę
- przez CA24 Infolinię
Dzwoniąc pod numery telefonów/na infolinię:
- Klienci indywidualni banku Credit Agricole korzystają z numeru: 19 019, z komórek i z zagranicy:+48 71 35 49 009,(po połączeniu, na klawiaturze telefonu wybierz „3″ – zastrzeżenie karty).
- Klienci biznesowi korzystają z numeru: 801 33 36 66, z komórek i z zagranicy: +48 71 35 49 035 (małe i średnie firmy/rolnictwo), dla przedsiębiorstw dedykowany numer to: 801 70 65 50, z komórek i z zagranicy: +48 71 79 97 149.
Podczas rozmowy pracownik infolinii zada Ci kilka pytań w celu weryfikacji Twojej tożsamości i identyfikacji karty, której utratę chcesz zgłosić. Aby to zrobić, nie musisz pamiętać numeru karty! Powinieneś natomiast podać przyczynę jej utraty. Jeśli wszystko będzie się zgadzać, zablokowanie karty lub zastrzeżenie zajmie kilka minut.
Osoba przyjmująca zgłoszenie może także poprosić Cię o potwierdzenie zgłoszenia w formie pisemnej lub elektronicznej. Możesz być także poproszony o weryfikację transakcji dokonanych utraconą kartą oraz zgłoszenie potencjalnych transakcji, których dokonania nie potwierdzasz. W przypadku utraty kilku kart należy udzielić informacji o wszystkich utraconych kartach i poprosić o ich niezwłoczne zastrzeżenie. W sytuacji, w której utraciłeś karty różnych wydawców, należy skontaktować się z każdym z nich z osobna i poinformować o zaistniałej sytuacji, prosząc o zastrzeżenie karty.
- w naszej placówce
Zgłaszając się do dowolnego oddziału banku i prosząc o pomoc pracownika placówki.
Pod numerem 828 828 828. Credit Agricole jest uczestnikiem Systemu Zastrzegania Kart. Numer 828 828 828 działa na zasadzie przekierowania połączenia przychodzącego na numer infolinii konkretnego banku, dzięki temu mamy możliwość zablokowania kart w większości banków w Polsce.
- Klient zamierzający zastrzec kartę, dzwoni na wskazany numer i jest proszony o podanie nazwy swojego banku. Następnie system łączy go z centrum zastrzegania wydawcy karty.
- Serwis ten działa 7 dni w tygodniu przez całą dobę, a połączenie jest bezpłatne. Wraz z numerem telefonu uruchomiono też stronę internetową: www.zastrzegam.pl. Znajdziesz na niej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zastrzegania kart.
Kto może zastrzec kartę?
W zasadzie kartę zastrzec może wyłącznie posiadacz konta, do którego przypisana jest karta, jednak w sytuacjach awaryjnych takie zastrzeżenie może zostać również przyjęte przez osoby trzecie, np. kartę może również zastrzec osoba, która przez przypadek ją znalazła. Znalazca musi jedynie podać swoje imię i nazwisko oraz dane umieszczone na karcie.
Ktoś płacił Twoją utraconą kartą – co powinieneś zrobić?
W takim przypadku należy zgłosić reklamację wszystkich transakcji dokonanych utraconą kartą przez osobę nieuprawnioną. O odpowiedniej procedurze zgłaszania reklamacji powinieneś zostać poinformowany przez pracownika przyjmującego zgłoszenie.
Czy zgłaszać na policję kradzież/zgubienie karty?
Warto wiedzieć, że zgodnie z prawem nie jesteś zobligowany do zgłoszenia kradzieży karty na policji. Pomimo tego większość banków nakłada taki obowiązek na właściciela karty. Podczas zgłaszania utraty karty warto dopytać, czy zawiadomienie organów ścigania o zgubieniu/kradzieży jest niezbędne do procedury przeprowadzanej przez bank. Dokument ten stanowi podstawę do składania reklamacji czy ubiegania się o zwrot nielegalnie podjętych środków z tytułu wykupionego ubezpieczenia do karty.
Źródła:
https://www.totalmoney.pl/artykuly/zastrzezenie-karty-kredytowej-jak-zablokowac-karte-kredytowaanie
http://zastrzegam.pl/bezpieczenstwo/
https://www.credit-agricole.pl/klienci-indywidualni/karty-kredytowe/zastrzezenie-karty
https://www.credit-agricole.pl/pytania-i-odpowiedzi/pytania-i-odpowiedzi,id,1799