4. Pozbądź się zbędnych „przeszkadzajek”
Wspominałem już, że powinniśmy nasze biuro oddzielić od pomieszczeń takich jak przedpokój czy salon (oczywiście w miarę możliwości, wielkości domu/mieszkania itp.).
Podczas pracy w biurze w zdecydowanej większości przypadków pracownicy nie oglądają TV. W domu także powinniśmy po prostu wyłączyć telewizor. Słuchanie muzyki podczas pracy to z drugiej strony sprawa bardzo indywidualna, więc jeśli jesteś typem osoby, której muzyka pomaga – śmiało. Nie polecam jednak zbyt głośnego słuchania – żeby móc skupić się na wykonywanym zadaniu. Przy okazji nie będziemy zmuszeni oglądać za często sąsiadów, którzy z jakiegoś powodu także w „godzinach pracy” siedzą w domu, a nasza muzyka może im najzwyczajniej przeszkadzać. Zdecydowaną przewagą pracy w domu jest to, że muzyki możemy słuchać na głośnikach a nie na słuchawkach, które są właściwie jedyną akceptowaną formą we wspólnej przestrzeni biurowej.
Ogranicz korzystanie podczas pracy z social media, czatów i „przeglądania Internetu”. Czas spędzony na tych portalach liczy Ci się do „dnia pracy” a dodatkowo wybija z rytmu pracy (rozprasza). Oczywiście, nie ustawiaj od razu telefonu w tryb „samolot” ;). Jeśli jeszcze nie jesteś mistrzem silnej woli, dostępne są programy blokujące wybrane serwisy i usługi internetowe – które można skonfigurować tak, aby blokowały je w konkretnych godzinach (Twoje godziny pracy). Funkcję tę udostępniają także niektóre Firewalle.