6. Wyjaśnij bliskim, że pracujesz
O ile na oświadczenie znajomym, że „pracujesz z domu” zwykle słyszy się wyrazy zachwytu „ale fajnie”, „super”, „też bym tak chciał/chciała”, reakcje najbliższej rodziny podobne są raczej do: „czyli nic nie robisz”, ewentualnie „no ładnie, i jeszcze Ci za to płacą…”. Ci, którzy nie doświadczyli pracy z domu przez dłuższy czas, nie mają zwykle pojęcia jak przystosowanie się do takiego modelu może być trudne oraz jak bardzo sobie cenią to ci, którym w końcu udało im się opanować tę sztukę znajdując dla siebie idealne rozwiązanie, osiągając wysoką produktywność oraz dobre wyniki.
Niezależnie czy to znajomi, czy rodzina, gdy uświadomią sobie i zapamiętają, że „siedzisz w domu całymi dniami” – mają skłonność do bagatelizowania Twojej pracy. Wyjaśnij im dokładnie, że to, że siedzisz w domu nie znaczy, że nic nie robisz – muszą wiedzieć, że między ustalonymi godzinami, jesteś tak naprawdę w pracy. Nie masz codziennie “wolnego” i nie jesteś dostępny na każde zawołanie, bo przecież siedzisz w domu…
Mam nadzieję, że zamieszczane tu porady przydadzą Ci się podczas planowania własnego biura domowego. Życzę Ci powodzenia!