X

Zmiana telefonu. O czym trzeba pamiętać, aby bezpiecznie korzystać z aplikacji bankowej?

Badanie Kantar wskazuje, że Polacy kupują nowy telefon średnio co dwa lata. Co należy zrobić, aby bez przeszkód korzystać z aplikacji banku na nowym urządzeniu? Przeczytaj nasz poradnik, aby w przyszłości zmiana telefonu była jeszcze prostsza.

Warto już zawczasu dowiedzieć się, jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej na nowym urządzeniu. Dobrze jest też być przygotowanym na sytuacje np. oddania telefonu do serwisu czy zgubienia go.

Kiedy zmieniasz numeru telefonu

Wraz ze sprzętem zmieniasz też numer telefonu? A może wymieniasz wyłącznie numer, bez nowego smartfona? Zarówno w pierwszej, jak i w drugiej sytuacji musisz zmienić numer telefonu do autoryzacji. W Credit Agricole zrobisz to telefonicznie pod numerem 19 019 (koszt wg stawki operatora) lub w placówce banku. Ze względów bezpieczeństwa nie można zrobić tego w serwisie CA24 eBank lub aplikacji mobilnej.

Kiedy zmieniasz urządzenie

Pobierz z autoryzowanego sklepu Google Play, App Store lub AppGallery aplikację CA24 Mobile. Otwórz ją i wybierz Aktywuj. Następnie wpisz swoje dane (alias lub identyfikator i PESEL) i podaj hasło do logowania w serwisie CA24 eBank lub hasło z SMS-a. Zadzwonimy do Ciebie, a bot poprosi Cię o wybranie konkretnego obrazka na ekranie. Kolejno ustaw PIN mobilny i powtórz go. Na ostatnim etapie podaj kod z SMS-a – i już możesz korzystać z aplikacji.

Podczas procesu aktywowania nowej aplikacji Twoje nowe urządzenie stanie się zaufane dla banku, co w pełni zapewni Ci bezpieczeństwo. Pamiętaj też, by stare urządzenie usunąć z listy zaufanych. To lista urządzeń, z których na co dzień korzystasz z bankowości elektronicznej.

Kiedy oddajesz telefon do serwisu

Przed oddaniem telefonu do serwisu bądź jego sprzedażą, najlepiej będzie zresetować telefon i przywrócić w nim ustawienia fabryczne. Warto wcześniej skopiować dane, aby móc po powrocie telefonu z serwisu korzystać z niego jak dotychczas. Jeśli jednak nie chcemy sięgać po aż tak radykalne rozwiązanie, należy usunąć (poza prywatnymi zdjęciami i wiadomościami) przynajmniej zdjęcia kart płatniczych, dokumentów czy loginów. Koniecznie trzeba też wylogować się z aplikacji bankowej oraz poczty, a najlepiej ze wszystkich aplikacji. Łatwo jednak zauważyć, że przywrócenie ustawień fabrycznych jest prostszym i mniej czasochłonnym rozwiązaniem. Nieużywany telefon (czy to chwilowo, czy całkowicie) dobrze jest również usunąć z listy urządzeń zaufanych.

Kiedy zgubisz urządzenie

W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja bankowa, w pierwszej kolejności należy zgłosić to zdarzenie na policję. Kolejno zaloguj się do serwisu CA24 eBank i usuń ten sprzęt z listy zaufanych urządzeń. Funkcję tę znajdziesz w ustawieniach, w zakładce Urządzenia. Aplikację możesz zainstalować i aktywować na dowolnym innym urządzeniu.

Kiedy chcesz korzystać z aplikacji na dwóch telefonach

Aplikacji banku Credit Agricole możesz używać łącznie na pięciu urządzeniach. Oznacza to, że z powodzeniem możesz korzystać z niej na przykład na telefonie prywatnym i służbowym. Pamiętaj jednak, że tylko jeden numer będzie tym używanym do autoryzacji operacji.

Kiedy nie możesz dodać urządzenia do zaufanych

Może zdarzyć się tak, że przy próbie ponownej instalacji aplikacji bankowej na używanym już wcześniej urządzeniu dostaniesz komunikat o zbyt dużej liczbie sprzętów podpiętych pod aplikację. Jeśli przy oddawaniu telefonu do serwisu przywrócono go do ustawień fabrycznych, aplikacja została odinstalowana, ale urządzenie pozostało na liście zaufanych. Kiedy instalujesz aplikację od nowa, telefon ponownie zostaje dodany do listy. Tymczasem może ona liczyć jedynie pięć urządzeń. Jeśli otrzymasz informację o przekroczeniu liczby podpiętych sprzętów, usuń zbędne urządzenia przez serwis internetowy bądź u doradcy bankowego. Dzięki temu bez problemu aktywujesz aplikację na telefonie, który właśnie wrócił z naprawy.

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swój stary telefon, oddajesz do serwisu bądź po prostu zostawiasz go w swojej szufladzie – dbaj o poufność danych. Nie przechowuj na telefonie haseł ani PIN-u, zdjęć swoich kart lub dokumentu tożsamości. Korzystaj też z listy zaufanych urządzeń, aby łatwiej i bezpieczniej używać aplikacji.